Elisabeth Hubmann
Elisabeth Hubmann werd geboren in 1994 in Oostenrijk, waar ze na de middelbare school
musicologie en klassieke studies studeerde. Nadien wijdde ze zich voornamelijk aan muziek en
voltooide haar pedagogische BA in piano en orgel in 2018. Ze vervolgt haar studie aan het
Conservatorium van Amsterdam en werkt momenteel als organist van de Obrechtkerk Amsterdam,
waar ze verschillende premières van hedendaagse orgel- en koormuziek heeft uitgevoerd. Ze is zeer
betrokken bij het Orgelpark Amsterdam als artistiek assistent. Naast liefdadigheids-, kamer- en solo-
concerten in Oostenrijk en in het buitenland, organiseert ze ook zelf concerten en werkt als pianiste
en organiste. Ze is vooral geïnteresseerd in historische instrumenten en uitvoeringspraktijk,
improvisatie, muziekonderwijs en interdisciplinaire projecten. In 2018 was ze bijvoorbeeld co-
redacteur van een boek over 'Kunst als sociocritisch medium'. Recent onderzoekt ze over hyperorgels
en hun rol in het erfgoed van orgelgeluid. Ze beschouwt individuele benaderingen van muziek als
essentieel en kijkt uit naar veel verschillende leerlingen.
musicologie en klassieke studies studeerde. Nadien wijdde ze zich voornamelijk aan muziek en
voltooide haar pedagogische BA in piano en orgel in 2018. Ze vervolgt haar studie aan het
Conservatorium van Amsterdam en werkt momenteel als organist van de Obrechtkerk Amsterdam,
waar ze verschillende premières van hedendaagse orgel- en koormuziek heeft uitgevoerd. Ze is zeer
betrokken bij het Orgelpark Amsterdam als artistiek assistent. Naast liefdadigheids-, kamer- en solo-
concerten in Oostenrijk en in het buitenland, organiseert ze ook zelf concerten en werkt als pianiste
en organiste. Ze is vooral geïnteresseerd in historische instrumenten en uitvoeringspraktijk,
improvisatie, muziekonderwijs en interdisciplinaire projecten. In 2018 was ze bijvoorbeeld co-
redacteur van een boek over 'Kunst als sociocritisch medium'. Recent onderzoekt ze over hyperorgels
en hun rol in het erfgoed van orgelgeluid. Ze beschouwt individuele benaderingen van muziek als
essentieel en kijkt uit naar veel verschillende leerlingen.