Mijn gitaar cursus

We hebben allemaal onze voorkeur voor een of meerdere  muziekstijlen, dus het is logisch dat je het meest geinteresseerd bent in het spelen van datgene wat je het leukst vind. Je kunt ervoor kiezen om alle stijlen leren, of maar een paar.

Om dit mogelijk te maken heb je een muziekprogramma nodig wat flexibel- en op maat gemaakt is… en dat is mijn gitaar cursus!

Je kan dit programma zelf maken, of je kan het samenstellen met je leraar (aanbevolen). Onderaan deze pagina zie je voorbeelden van mijn gitaar cursus.

Dit zijn de gitaarstijlen die je zal leren. . .

Pop Akoestische Gitaar

Of het nou gaat om thuis zingen, in de kerk, of rond een kampvuur, er is geen betere begeleiding dan met een akoestische gitaar.

Elektrische & Rock Gitaar

Power chords, power riffs, pedaal effecten, distortion, en meer. Dit is het hart van Rock & Roll, en je zult het allemaal leren. Van hammer-ons en pull-offs tot geavanceerde bends en de Eddie Van Halen techniek. Je zult de musicale concepten achter de technieken leren en ontdekken hoe je ze in de praktijk en in je solos kunt gebruiken, net als de professionals.

Klassieke & Fingerstyle Gitaar

Van de leuke en “upbeat” Merle Travis tehniek tot de zachte schoonheid van de klassieke gitaar, je zal de geheimen ontdekken van geweldige fingerstyle en stijlvolle arpeggios.

Blues Guitar

Is er iets cooler dan een blues gitaar solo? Bij LG Guitar school speel je dit zo. Je zal de blues noten leren, de blues akkoordenschemas, hoe het zit met minor pentatoniek (geen zorgen… je zal het begrijpen als je er aan toe bent) en natuurlijk —hoe je een geweldige blues solo maakt.

Jazz Guitar

Hou je van Jazz? Dan zit je bij ons goed. Je leert niet alleen de populaire jazz akkoorden en akkoordenschemas, maar ook hoe je een Jazz tint kan geven aan gewone akkordenschemas die je al kent.

Country Guitar & Chicken Picken’

Country muzikanten gebruiken de elektrische gitaar al sinds lange tijd, en hebben sindsdien een echt uniek geluid gecreërd.  We leren je alles wat je moet weten, van Country Bends tot de geheimen van snel en leuk Chicken Picken’.

R&B and Funk Guitar

Goed Funk en R&B spelen draait geheel om muting (demp) technieken and en hoe deze te gebruiken met ritme en stijl. Het is niet moeilijk om te leren én het is leuk om te spelen. Als je een paar goede Funk technieken kent,  dan zal dit veel toevoegen aan je solo vaardigheden.

En het meest belangrijk . . .

Je Eigen Stijl

Bij LG Guitar School leer je niet alleen verschillende gitaarstijlen. Je zal leren met stijl te spelen, in algemene zin en met een stijl die alleen van jou is. Je zal leren hoe je eenvoudig mooie akkoordwissels kan maken, hoe je je de snaren boeiend kunt aanslaan en hoe je verschillende stijlen kunt mixen. Het is de bedoeling om verder te gaan dan alleen de juiste noten op het juiste moment te spelen en om te beginnen met communiceren als je speelt. Naarmate je verder komt in het LG Guitar School programma, zal je je eigen stijl ontdekken, deze ontwikkelen en gebuiken.

Als je eenmaal echt begint met gitaarspelen, dan wil je meer dan dat de mensen je muziek horen, je zal willen dat ze je muziek voelen. Stijl training bij LG Guitar School maakt dat mogelijk.

Zoals eerder vermeld, geven we je hier wat voorbeelden van “Mijn gitaar cursus”, welke zijn gemaakt in samenwerking met de cursist en de leraar:

Pop-Rock gitaar cursus

• Juiste technieken voor het spelen van de klassieke en akoestische gitaar
  • Grondbeginselen van muziek en muziektermen
  • Bekwaamheid in het lezen van muzieknoten en gitaar tablatuur
  • Uitgebreide studie in het gebruiken van finger picking stijlen
  • Uitgebreide kennis van akkoorden en akkoordenschemas
  • Utgebreid repertoire van Pop, Pop Rock en andere moderne muziek

Rock-Blues gitaar cursus

• Juiste technieken voor het spelen van akoestische en elektrische gitaar
  • Grondbeginselen van muziek en muziektermen
  • Het leren van de volgende akkoorden: powered chords, barre chords en andere extended, altered chords